چگونه یک بازاریاب خوب شویم؟ | سری دوم
نوشته شده توسط : worldmarketing

ایجاد عادت های خوب روزانه


به همین دلیل مهم است که اهدافی را که می خواهید هر روز برای دستیابی به آنها تعیین کنید ، و سپس مواردی را که اولویت های شما هستند مشخص کنید تا بتوانید به آن اهداف برسید.
به عنوان مثال ، اگر شما نیاز دارید گزارش ذینفعان را در پایان روز تهیه کنید ، اولویت اول شما می تواند جمع آوری تمام صفحه گسترده داده های شما باشد ، پس اولویت بعدی شما می تواند جمع آوری داده های مربوطه در نمودارها و نمودارها ، و اولویت آخر می تواند قرار دادن آن نمودارها و نمودارها با نمایش برخی از نقاط گلوله در ارائه اسلایدها باشد.
راهی پیدا کنید تا به شما در مدیریت زمان و اولویت های خود که برای شما بهتر است کمک کند. برای برخی از افراد ، این می تواند به سادگی نوشتن دستی یک لیست در یک نوت بوک باشد ، یا برای برخی دیگر ، استفاده از چیزی مانند نرم افزار مدیریت پروژه برای سازماندهی بهتر می تواند مفید باشد.

وب را رصد کنید تا ببینید رقابت چیست

رقبای اصلی خود را مشخص کنید و سپس روزانه بر آنچه منتشر می کنند یا بازاریابی انجام می دهند نظارت کنید. توجه داشته باشید که آیا آنها کارهای جدیدی انجام می دهند یا اینکه فرصت هایی را برای ارتقاء مشاغل خود دارید.
می توانید از ابزارهایی مانند Google Alerts ، Hootsuite ، Tweetdeck و SocialMention استفاده کنید تا بر رقابت آنلاین خود و در رسانه های اجتماعی رقابت خود را کنترل کنید تا هیچ به روزرسانی و ارسال مهم را از دست ندهید.
برای ماندن در صنعت و روندهای جدید بازاریابی ، این اخبار را بخوانید. صنایع و بازاریابی به سرعت در حال تغییر هستند ، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که عقب نمانید. انتشارات مرتبط با صنعتی که در آن کار می کنید ، و همچنین نشریاتی در مورد صنعت بازاریابی بخوانید و هرگونه یادگیری را برای کمپین های بازاریابی خود اعمال کنید.
برای تنظیم هشدار برای کلمات کلیدی یا هشتگ های مشخص می توانید از همان ابزار مورد استفاده برای نظارت بر رقابت آنلاین استفاده کنید تا آخرین اخبار را به صورت آنلاین دریافت کنید.
به عنوان مثال ، اگر یک کانال رسانه اجتماعی جدید وجود دارد که در بین جامعه عکاسی به دام می افتد و شما در حال فروش دوربین هستید ، می خواهید هرچه سریعتر تدوین استراتژی بازاریابی برای آن شبکه را آغاز کنید.

به دنبال بینش در داده ها باشید و هر روز تصمیماتی مبتنی بر داده ها بگیرید

به داده های موجود در کلیه کانال های بازاریابی خود نگاهی بیندازید و آن را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید مشتری از کجا منجر به فروش و فروش می شود. از داده ها برای بهینه سازی کمپین های خود یا تغییر استراتژی های کلی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال ، اگر می بینید که 1 کانال تبلیغاتی شما 80٪ مشغول مشتری را برعهده دارد ، ممکن است تصمیم بگیرید بودجه بیشتری را در آنجا اختصاص دهید ، از کانال دیگر خلاص شوید و آن را جایگزین یک کانال دیگر کنید تا چیز جدیدی را امتحان کنید.
اگر شما یک شخص شماره نیستید ، پس فردی را پیدا کنید و با آنها همکاری کنید تا داده ها را تجزیه و تحلیل کند. افرادی که سوابق در زمینه آماری دارند ، با Excel خوب هستند و می دانند چگونه از ابزارهای مختلف آنالیز استفاده کنند ، در تیم بازاریابی شما ارزشمند هستند.

خلاق باشید و با استراتژی ها و تاکتیک های مختلف آزمایش کنید

هر روز با 1 استراتژی جدید یا استراتژی بازاریابی آزمایش کنید. طوفان مغزی با تیم خود و یا به تنهایی برای ایجاد ایده های جدید برای ایجاد رشد با کمپین های بازاریابی خود تلاش می کنید.
هر استراتژی بازاریابی منحصر به یک محصول یا خدمات خاص ، موقعیت و مخاطبان است. سعی کنید کمپین های بازاریابی خود را متناسب با شرایط منحصر به فرد خود تنظیم کنید.
به عنوان مثال ، می توانید کلمات کلیدی جدیدی را به کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک در Google اضافه کنید و ببینید که آیا تعداد کلیک های شما را افزایش می دهد یا کاهش می دهد یا خیر.
اگر فقط هفته ای یکبار در وبلاگ خود پست می کنید ، می توانید هفته ای دو بار یا در روز دیگری پست کنید و ببینید که آیا میزان ترافیکی که دریافت می کنید تغییر می کند یا خیر.


ارزیابی کنید که در پایان هر روز چه کاری انجام داده اید و چگونه می توانید پیشرفت کنید

اندازه گیری اینکه آیا شما قادر به افزایش فروش ، فروش یا دریافت مشتری جدید بوده اید را اندازه بگیرید. به این فکر کنید که آیا شما توانستید کارآمد اولویت بندی کنید و دستاوردهای شما برای آن روز چه بوده است. روز و روالها و اولویت های خود را به روز بکشید تا اگر زمینه هایی را برای پیشرفت مشاهده کنید ، حتی بیشتر کارآمد باشید.
به عنوان مثال ، شاید شما تمام گزارشاتی را که باید یک روز انجام دهید دریافت نکرده اید. در این حالت ، می توانید لیست اولویت های خود را تغییر دهید تا گزارش دادن چیزی باشد که شما از صبح از او مراقبت می کنید ، سپس می توانید بعد از ظهر به برنامه ریزی استراتژیک بروید.
با استفاده از تاکتیک های موثر در بازاریابی دیجیتال

 

استراتژی بازاریابی محتوا را برای مناسب ترین کانال ها تهیه کنید

ببینید از هر کانال محتوای آنلاین خود چقدر ترافیک دریافت می کنید (مانند وبلاگ خود ، شبکه های رسانه های اجتماعی و تبلیغات پرداخت شده) ، سپس یک برنامه محتوا برای انتشار هر نوع محتوا به هر کانال ایجاد کنید که بیشترین ترافیک را داشته باشد.
محتوا می تواند در قالب مقالات ، پست های رسانه های اجتماعی ، تبلیغات و سایر کانال های بازاریابی دیجیتال باشد. واقعاً ، هر کاری که شما در بازاریابی انجام دهید مبتنی بر محتوا است.
به عنوان مثال ، اگر وبلاگی دارید که ترافیک زیادی به سایت شرکت شما می کند ، هر روز به ایجاد محتوای با کیفیت در آن توجه کنید. اگر از طریق اینستاگرام ترافیک زیادی دریافت می کنید ، می خواهید مطمئن شوید که کیفیت چاپ را حفظ کرده و محتوای آن را درگیر می کنید.
فقط به این دلیل که می بینید که باید روی 1 منطقه تمرکز کنید به این معنی نیست که باید دیگران را کاملاً نادیده بگیرید. استراتژی محتوا به خوبی گرد یک کمپین بازاریابی خوب دیجیتال است.

 

از بازاریابی بصری در محتوا و تبلیغات خود استفاده کنید تا درگیر کاربر شوید

مواردی مانند فیلم ها ، GIF ها و اینفوگرافیک های ارسال شده در کانال ها یا وبلاگ رسانه های اجتماعی برای ایجاد تعامل کاربر بسیار عالی هستند. مردم دوست دارند این موارد را به اشتراک بگذارند ، و این باعث می شود برند شما در معرض دید بیشتری قرار بگیرد. 
با یک عکاس خوب یا طراح گرافیک کار کنید تا محتوای بصری خوبی را برای استراتژی های بازاریابی دیجیتالی خود تهیه کنید.
محتوا با تصاویر مربوطه 94٪ بازدید بیشتر از محتوای بدون دریافت می کند

با هدف قرار دادن رسانه های اجتماعی پرداخت شده خود ، بسیار خاص باشید. تبلیغات پرداخت شده از طریق کانال های بزرگی مانند اینستاگرام و فیس بوک به شما امکان می دهد مخاطبی بسیار خاص را انتخاب کنید که احتمالاً محصول یا خدمات شما را خریداری می کند. از personas خریدار خود برای کمک به شما در هدف قرار دادن مشتریان ایده آل خود بر اساس آمار جمعیتی استفاده کنید.
شما می توانید براساس موارد کلی مانند سن ، مکان و جنسیت ، مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید. سپس می توانید بر اساس مواردی مانند انواع حسابهایی که آنها دنبال می کنند ، چه صفحاتی مانند یا چه پستهایی با آنها تعامل دارند ، آن را حتی پایین بکشید.
به عنوان مثال ، اگر در کانادا بسکتبال می فروشید ، می توانید افراد بین 16 تا 35 سال را که در کانادا زندگی می کنند هدف قرار دهید و پست هایی را از صفحه فیس بوک یا حساب اینستاگرام تورنتو راپتورز دوست دارید.


برای هدف قرار دادن سلیقه های خاص مشتریان ، لیست های بازاریابی ایمیل خود را بخش بندی کنید

وفادارترین و مشغول ترین مشتری ها اغلب از طریق ایمیل ارتباط برقرار می کنند. تقسیم بندی لیست های ایمیل به معنای تفکیک آنها در گروه های مختلف افرادی است که برای ارسال انواع مختلف ایمیل معیارهای مختلفی را ارائه می دهند. این امر به شما امکان می دهد تا نامه های الکترونیکی خود را برای ارتباط بیشتر با گروه های مختلف مردم ، طراحی کنید.
به عنوان مثال ، اگر یک شرکت نرم افزاری مدیریت پروژه دارید ، می توانید یک ایمیل خاص را تبلیغ کنید که یک ویژگی اضافی برای کاربرانی که در یک هفته گذشته در حساب های خود فعال بوده اند ارسال کنید که احتمال بیشتری برای خرید این ویژگی اضافی دارند. می توانید برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند ، اما ایمیل خود را برای یادآوری شروع کار ، ایمیل دیگری ارسال کنید.
می توانید از تست اسپلیت برای آزمایش ایمیل های مختلف در یک بخش استفاده کنید. تست اسپلیت به ارسال حداقل 2 نسخه مختلف از ایمیل به 2 گروه مختلف از یک بخش اشاره دارد و سپس دیدن اینکه کدام یک نرخ باز کردن بالاتری را دریافت می کنند و تعامل بیشتری دارند تا مشخص شود کدام ایمیل بهتر برای ارسال به مخاطبان بزرگتر آن بخش است.

یادگیری در مورد بازاریابی دیجیتال را ادامه دهید تا در این زمینه به روز باشید

 

برای ادامه مهارت های خود به کنفرانس ها بروید ، در وبینارها شرکت کنید ، دوره های آموزشی خود را انجام دهید و با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال شبکه کنید. بازاریابی دیجیتال سریعتر از هر بخش دیگری از بازاریابی در حال تغییر است ، به همین دلیل ماندن فعلی بسیار مهم است.
موارد خاص دیجیتال برای آگاهی از بازاریابی ، تغییر الگوریتم در موتورهای جستجوگر بزرگ مانند گوگل ، تغییر در تبلیغات اجتماعی و ظهور فناوریهای جدید تحلیلی یا کانالهای بازاریابی دیجیتال است.
همیشه می توانید مهارتهای دیجیتالی جدید را یاد بگیرید. به عنوان مثال ، اگر بیشتر فرد تحلیلگر هستید ، می توانید بر یادگیری نحوه نوشتن نسخه تبلیغاتی دیجیتال و محتوای وبلاگ تمرکز کنید. هرچه کارهای متفاوتی انجام دهید ، به عنوان یک بازاریاب کلی بهتر خواهید بود.





:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: